Københavns Kommune og Byggeriets Evaluerings Center har indgået samarbejde om at udvikle et koncept for måling af brugernes tilfredshed med kommunens byggerier.
Udgangspunktet for samarbejdet er på den ene side Byggeriets Evaluerings Centers eksisterende værktøj BYGGE DIALOG, der i sin nuværende form måler på relationerne mellem bygherre, rådgiver og entreprenør og på den anden side Byggeri Københavns brugerbaserede dogmer for kvalitet i kommunens byggerier.
Chefkonsulent i Byggeri København Michael Stensgaard udtaler, ”Når vi bygger i Københavns Kommune, lægger vi stor vægt på dialogen med brugerne. Det gælder både før, under og efter byggeriet. De mange typer af brugere er kommunens ’kunder’ - det er jo dem, vi bygger for. Som professionel bygherre har vi brug for at vide, om vi lever op til brugernes forventninger og behov, både med hensyn til processen og det færdige produkt. Vi har valgt at bruge BYGGE DIALOG til at måle brugernes tilfredshed med henblik på at skabe løbende forbedringer i vores egen organisation.
Adm. direktør Peter Hesdorf fra Byggeriets Evaluerings Center udtaler, ”Vi er glade for, at Byggeri København kontaktede os med deres ønske om at måle brugernes tilfredshed. Vi har med BYGGE DIALOG allerede et system, hvortil vi kan tilknytte et brugertilfredshedsmodul. Det betyder, at vi relativt hurtigt kan gå fra udvikling til færdig løsning.”
En af fordelene ved det nye værktøj er, at spørgsmålene er standardiserede. Det betyder, at bygherrer, der bruger værktøjet, kan sammenligne målinger på tværs af egne byggeprojekter, men de kan også trække på data fra andre bygherrer. Alle oplysninger vil dog være anonymiserede.
Arkitekt Karen Schandorph Møller fra Innovationshuset i Københavns Kommune ser frem til, at målingerne begynder at komme ind. Hun siger, ”Formålet med at måle brugernes tilfredshed og oplevelse af kvalitet er ikke kun at få nogle tal, som vi kan bruge til benchmark. Nej, målingerne skal også bruges direkte ude på de enkelte byggeprojekter. Det skal være sådan, at du som bruger oplever, at dine input giver værdi direkte til processen på konkrete nedslag i processen!”
Om potentialet for det nye værktøj siger Peter Hesdorf, ”Vi er allerede i kontakt med flere kommuner og boligselskaber, som er interesserede i at måle brugertilfredshed på en enkel og digital måde uden at det koster en masse ressourcer.”
Parterne forventer, at værktøjet til måling af brugertilfredshed er klar til brug i juni.
Vil du vide mere?
Ring til os på telefon 3264 1440 eller brug chatten her på siden (chatten er kun åben i kontortiden).
Du kan også sende e-mail til info@byggerating.dk - så svarer vi dig hurtigst muligt.
Workshop om BYGGE DIALOG
Vi afholder åben workshop den 7. april for alle, der gerne vil vide mere om BYGGE DIALOG. Læs mere om workshoppen - klik her
Læs mere
- om BYGGE DIALOG værktøjet - Klik her